RSS

::. Izinkn Aku Melafazkn Kata.. ::.

 Assalamualaikum sahabat .....

Smga kita smua sntiasa dlm nikmat islam, ihsan dan iman... InsyaAllah...
Dikala ku mncari pngalaman di bumi anbiya...trkenang mak ayh, adk2..sanak saudara, sahabat2 yg jauh dimata..dekat hati...hati ini trlalu merindui kalian smua...kalian smua merupakn harta yg trlalu berharga jika nk dibnding dgn harta dan wang ringgit...ya allah..lindungi mereka yg selalu aku sayangi ni..pnjgkn umo mereka..jauhkn mereka dari segala keburukan agar aku masih mempunyai waktu utk bertemu kembali...


Hati ini terlalu sedih....hari2 lepas merupakan hari dimana aku merasa seakan aku putus asa n rasa seperti nk pulang ke malaysia...tapi allah itu maha esa n mengetahui...Dia kuatkn aku dgn hadirnya shbt2 di sekelilingku...terima kasih ya allah...hadirnya mereka memberi semangat dn harapan baru dlm perjuangan hidupku...sedihnya hati hnya allah yg maha mngetahui ketika mana result examku teruk sngt2...ingt lg akn daku 1 peristiwa di hari2 yg lps ketika aku berada dlm kelas Qodoya ( kelas kehakiman )...berdebar hati aku bila doktor membawa kertas exam msk kelas..belajar pn dh x tenang...cm2 perasaan bercampur time 2...di akhir kelas trsbut doktor behenti kelas awl..hati ku suda mula risau...duk brmain dgn perasaan sndiri...akhirnya aku mndgr doktor mnyebut namaku " Nasihah binti Abdul Aziz " aku pn bgn berjln menuju ke hadapan...doktor hnya melihat aku....aku mngambil kertas dn kembli ke tmpt duduk..hati ni berdegup kencang bgai x mmpu di brhntikn...k.tqah n nisah, aku melihat mereka slamba je...aku trlalu takot nk melihat resultku....aku diam ja...x berkata apa2...smpailah berakhirnya kelas Qodoya....


kak t.qah dan  nisah bersiap2 tuk balik umh...aku hnya melihat kerna aku msh mempunyai kelas Fiqh Uqubat....slps mereka keluar sja dri kelas aku terus sja melihat result yg tadi...Ya allah...runtuh hatiku melihat resultku...teruknyaaa....pertama yg terlintas di hatiku..maafkn along mak n ayh...along dh kecewakn mak n ayah....air mataku mula menitis jatuh ke bumi...tp kutahan kerna x mau org disekeliling perasan akn titisnya air mataku ke bumi....


x smpai beberapa minit lps 2...Afiqah dan Sarah msk kelas...masing2 dgn muka keletihan...Afiqah dh trtundu di ats meja..manakala sarah pula smbg dgnku...dia bertnya " k.seha cmna result Qodoya? " aku hnya mmpu  mnjwab...teruk sarah....k.seha xtau nk kata pa dh...slps 2 sarah sndiri bg tau aku...result sarah pn k.o...ktanya madah Maliah...teruk kita klw subjek bertindih lagi time exam..aku x mmpu brkata2...kami hnya trdiam melayan perasaan msg2 slps itu...elok slps 2 doktor Firas msk kelas nk mngajar...buat kali keduanya hatiku berdebar lg..tp akhirnya reda...kerana pa...sebab doktor hnya membawa buku..x bwa result km...Pada saat doktor mngajar dlm kelas hatiku melayang jauh memikirkn result subjek Qodoya yg teruk...sarah perasan akn perubahanku...dia trsenyum dan mngambil buku aku dn km bertukar buku....aku melihat dia menulis sesuatu tp aku xdpt untuk curi2 membacanya....x lma lps itu buku aku dikmbalikn...dn trtulis sesuatu di slh 1 muka surat bukuku....


.Ayatnya " Dan dia memberinya rezeki dri arah yg x disangka2nya. Dan barang siapa bertawakal  kpd Allah , nescaya Allah akn mencukupkn ( keperluan) nya, sesungguhnya Allah melaksanakan urusan-Nya . sungguh , Allah telah mengadakn ketentuan bg setiap sesuatu..." (65 : 3)


dan dia meletakkn pesanan kpdku " Teruskn berusaha ! Gagal sekali x bermkna gagal selama2nya....!!!
chaiyok k.seha...luv u...


Hatiku terasa sayu bila membaca pesanannya....terus aku beristifar...lmhnya aku...dgn smngt yg da aku mengingati satu ayt yg allah turun kpd kita yg Dia maha berkuasa  wlaupn apa yg jd...ayt yg berbunyi..  ''.يمحوا الله ما يشاء ''  yg brmksd Allah  menghapus sgala yg dikehendaki....


Hatiku mnjadi tenang keranaMu....hnya kpdMu...wlaupn sblm itu hati aku meronta2 ingin seseorang tempat bersandar n mngadu...tp aku teringat kata-kata sahabat yg jauh dimata..." Jadikn Allah tmpt 1 tuk kita bersndar"....alhmdulillah aku tenang...Hnya Allah yg mmpu mnghapuskn sgalanya....maka dgn itu aku sedar..setiap yg berlaku adalah rahsia allah...x kira perkara yg baik @ buruk...setiap yg berlaku adalah untuk menguji kita sebagai hambanya di muka bumi  yg sementara.... 


Alhamdulillah...aku bersyukur kerna msh mempunyai insan2 yg ku sayangi dikelilingku...x kira yg jauh @ dekat..semuanya x pnh sesekali jauh dgnku ketika aku susah ngn senang....Mak n ayh yg selalu ku rindu wlaupn aku x dpt menatap wajah mereka hampir 2 tahun suda...insyaAllah  3 bln lg akn menatap kembali wajah2 mereka....sungguh aku rinduuuu.....aku terlalu mencintai mereka....x snggup aku kehilangan mereka...aku hnya merancang tapi allah yg menentukan...kuatkn hatiku Ya Allah...


Buat sahabat2 trsayang...siti norwani , hanisah , hazliza, ainyah , serta yg lain2  dn kak Atikah yg plg aku syg n sntiasa berada disisiku ketika aku sedih, gembira, marah n smuanya...x pnh mnggalkn aku  tp membimbing aku agar aku mnjadi insan yg berguna dan x mudah mengalah....lindungilah mereka Ya Allah....


Hadirnya insan2 ini mnjadikn hidup aku cukup indah.....terlalu indah....x mungkin akn ku dapat persahabatan ini lagi andai terputus..peliharalah persahabatan kami Ya Allah...ukhwah kami hnya keranaMu....








P/s : Jagalah hubungan kita dgn Allah...
         insyaAllah Allah akn menjaga hubungan kita dgnNya dn org lain...
         Sesungguhnya Allah itu Maha Berkuasa lagi Maha Mengetahui...sekian...



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment