RSS

:: fAdIlAt mEmbAcA Al-QurAn ::

Rasulullah s.a.w pernah bercerita mengenai se0rang lelaki yang telah meninggal dunia. apabila dia dimasukkan ke dalam kuburnya, dia amat terkejut kerana kuburnya terang- benderang & terdapat sa2 makhluk di dalam kuburnya. Tanya lelaki e2: " siapakah kamu?"

Jawab makhluk tadi: " kamu tidak kenalkah pada saya? sayalah yang kamu baca pada siang hari & juga pada wak2 malam". barulah lelaki e2 teringat, makhluk e2 ialah Al-Quran. Seterusnye dia dipimpin 0leh makhluk tadi dan dibawanye bertemu Allah s.w.t. Betapa gembiranye dia dapat menatap zat Allah s.w.t Yang Maha Suci. Bukan sekadar e2 saje, Allah s.w.t telah memerintahkan malaikat agar memakaikan mahkota dan perhiasan2 syurga kepada lelaki e2. Serta Allah memerintahkan malaikat turut memberi perhiasan2 syurga kpde ke2 ibu bapa lelaki tersebut.

Terkejutlah ayah & ibunye sambil berkata: " Wahai malaikat, amalan kami sedikit sahaja tetapi kenapa kami mendapat perhiasan2 ini? " jawab malaikat: " kerana anakmu telah mempelajari & membaca Al-Quran".

Masya-Allah..hebatnye balasan Allah s.w.t. Pahala yang kita lakukan tidak hanye terhenti kepada diri kite shj, malahan beralih jua kpde ke2 ibu bapa yang telah membesarkan kite. marilah kite same2 kite membace Al-Quran kitabullah yang mulia ini meskipun dengan hanye sep0t0ng ayat sehari..=)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment